Zorg voor een lach tijdens het lezen
Maak jij product omschrijvingen die alleen het product beschrijven? Dan valt er nog heel wat winst te behalen. Je wilt je bezoekers niet alleen informeren, maar ook enthousiast maken over je producten.
Deze tips helpen jou om je teksten voor op de website of social media te schrijven voor jouw doelgroep.
Houd bij het schrijven van je teksten altijd je ideale klant in gedachten.
Welke humor vinden ze leuk of zijn ze juist liever serieus? Wat voor woorden gebruiken ze regelmatig en welke woorden kun je juist beter achterwege laten?
Stel je voor dat je in je eigen offline winkel staat en een gesprek hebt met je ideale klant. Hoe gaat dit gesprek? Gebruik dezelfde manier en taal bij je teksten op social media en je website. Dan voelen je productomschrijvingen aan als een leuk gesprek. Dit zorgt sowieso voor pluspunten bij je bezoekers!
Focus je op de resultaten.
Benadruk de voordelen van je product. Welke problemen, ongemakken of gedoe lost jouw product op? Laat dit bijvoorbeeld zien op een foto of tijdens een korte video.
Schrijf geen nietszeggende productteksten.
Hiermee bedoelen we teksten die eigenlijk bij elk product zouden kunnen staan. Je kent ze vast wel: “uitstekende kwaliteit”, of “de beste service”. Wees daarom zo specifiek mogelijk.
Kom met bewijs.
Als je zegt dat jouw product de beste, snelste of goedkoopste is, moet je dit ook kunnen bewijzen. Als je geen bewijs hebt, is het verstandig om dit soort woorden uit je teksten te laten.
Maak het leesbaar.
Geef je productomschrijving een helder en makkelijk leesbare uitstraling, zodat bezoekers de tekst ook echt willen lezen. Werk bijvoorbeeld met bullet points, witregels en koppen.
Prikkel de zintuigen van je bezoekers en geef ze de beste winkelervaring die je maar kunt bedenken. Inspireer je bezoekers en zorg voor die glimlach op hun gezicht bij het lezen van je teksten op social media en de website.