Wat is de kracht van het Google Display Netwerk?

18-1-2020

Breng identiteit over met visuele advertenties

Wees zichtbaar op de momenten als jouw potentiële klant op zoek is naar een oplossing die jij aanbiedt. Google Ads biedt de mogelijkheid om in verschillende netwerken te adverteren. Waarom kiezen voor het display netwerk? Het is toch een gemiste kans als jouw concurrenten wel zichtbaar zijn op één van de 2 miljoen websites, video’s en apps en jij niet? 

 

Bereik

Het display netwerk is het ideale netwerk om personen aan te spreken die niet direct op zoek naar een oplossing. Het display netwerk is een verzameling van meer dan 2 miljoen websites, video’s en app waarin advertenties worden weergeven. Met dit netwerk wordt 90% van de internetgebruikers bereikt (comScore, 2014).

 

Bereik dus jouw potentiële klanten als zij hun Gmail-account aan het bekijken zijn op hun werk, als ze een YouTube-video bekijken tijdens de lunchpauze, als ze in de avond browsen naar hun favoriete website of als ze vlak voordat ze naar bed gaan nog even een spelletje doen op hun app. 

 

Targetingopties

Je hoeft niet daadwerkelijk op al die 2 miljoen sites te adverteren. Je hebt verschillende targetingtechnieken waardoor je gericht kan adverteren. Zo kan je zelf bepalen aan welke groep mensen en waar (op welke websites) de advertenties worden getoond. Je kan je bijvoorbeeld richten op hele specifieke of brede doelgroepen (of beide). Op deze manier kan je voor elke groep een advertentie opzetten met een gerichte boodschap.  

 

Hoe bereik ik mijn doelen?

Je kan campagnes opzetten met verschillende doeleinden om bijvoorbeeld: 

  • Met nieuwe klanten in aanraking te komen.
  • Die ene doelgroep aan te spreken die voor jou interessant is.
  • Bezoekers die al bekend zijn met jouw bedrijf en die geen doel hebben gerealiseerd nogmaals te benaderen. 

 

Stel, jij hebt een meubelzaak en verkoopt banken. Je wil graag twee groepen bereiken:

  • Groep 1: die éne doelgroep aanspreken die voor jou interresant lijkt. 
  • Groep 2: een groep mensen aanspreken die jouw website al eens eerder hebben bezocht, maar geen actie hebben ondernomen. 

 

Groep 1 - Specifieke targeting
Laten we eens een praktijkvoorbeeld nemen. Uit de resultaten blijkt het volgende:

  • Noord-Holland (locatie) draagt het meeste bij aan de omzet.
  • Vrouwen (geslacht) realiseert de meeste bestellingen
  • Op een aantal websites (waar/context) waarop een advertentie van jou wordt getoond dragen bij aan de omzet en aantal websites kosten je alleen maar geld. 

Hoe ga ik nu dan zo gericht mogelijk adverteren? Je stelt de advertenties in dat alleen vrouwen uit Noord-Holland een advertentie van jouw bedrijf te zien krijgen. De websites waarop jouw advertenties worden getoond die niet bijdragen aan de omzet, sluit je uit. De websites die jou wel geld opleveren zijn interessant en stel je een bodverhoging voor in. Tot slot, je maakt een boodschap die speciaal gericht op vrouwen uit Noord-Holland.  

 

Groep 2 - Eerdere bezoekers nogmaals benaderen
Als je op het internet surft, dan heb je niet altijd een koopintentie. Dit betekent dat als je een advertentie plaatst dit niet altijd direct resulteert in een verkoop of contactmoment. Toch kunnen zij altijd later de intentie hebben om bijvoorbeeld een product aan te schaffen dat jij aanbiedt. Het is het belangrijk om in gedachten te blijven van mensen die jouw website eerder hebben gezocht zonder een actie te hebben uitgevoerd. Door jouw identiteit over te brengen met visuele advertenties kan jij deze personen toch weer terug binnen te halen en omzetten naar een conversie zoals een aankoop. Maak van een toevallige bezoeker op jouw website een betalende klant... en kracht is de herhaling! 

 

Kracht is de herhaling

“Door alle prikkels die personen de hele dag door moeten verwerken, moet een persoon gemiddeld 7 keer met een boodschap in aanraking komen voordat zij tot actie (zoals een bestelling of offerte aanvraag) overgaan. 

 

Door jouw boodschap in de vorm van een visuele advertentie vaker onder de aandacht te brengen, krijgen zij een indruk van jouw bedrijf (naamsbekendheid en herkenbaarheid). Jouw boodschap wint aan overtuigingskracht als personen op verschillende plekken dezelfde argumenten tegenkomen in verschillende advertenties.”

 

Jij bepaalt, ik adviseer en ondersteun

Wie kan jou helpen? Dat ben ik, Anna. Mijn naam is Anna (25) en gecertificeerd Ads Specialist en Google Partner. Ik kan jou helpen zodat er binnenkort ook advertenties tevoorschijn komen van jouw bedrijf op één van de 2 miljoen websites, video’s of apps! 

 

Ik ga graag het gesprek met je aan om de mogelijkheden in kaart te brengen. De koffie staat al voor je klaar! Neem gerust contact met mij op via de mail of telefonisch

 


Deel dit bericht

Om deze functie te kunnen gebruiken moet u de cookieinstellingen wijzigen

Meer