Oh deer! Ga jij pieken tijdens de feestdagen?
Oh deer! Voor je het weet, is het zover. De tijd van feestdagen zoals Kerstmis en de jaarwisseling, maar ook belangrijke dagen als Black Friday en Cyber Monday. De omzetcijfers tijdens deze dagen zijn namelijk altijd erg interessant.
Rondom de feestdagen kun je als bedrijf piekresultaten bereiken, maar een goede voorbereiding is daarbij natuurlijk wel erg belangrijk.
Het belang van de feestdagen
Er zijn veel bedrijven die in het vierde kwartaal de meeste omzet maken. Voornamelijk retailers en webshops met consumentenproducten zijn afhankelijk van dit kwartaal. Het is dan ook niet gek als je bedenkt dat alle grote ‘feestdagen’ in dit laatste kwartaal zijn.
Als online ondernemers wil je natuurlijk maximaal profiteren van de drukte rondom de (feest)dagen. Om je goed voor te bereiden deel ik graag 10 handige tips om 2021 knallend af te sluiten. Dit zijn ze:
- Breng de customer journey goed in beeld
- Bepaal je budget voor feestdagen-campagnes
- Kom met een onweerstaanbaar aanbod
- Zorg dat jouw acties niet te missen zijn via alle kanalen
- Communiceer gewijzigde openingstijden
- Beantwoord vragen van klanten
- Bereid je goed voor op de drukte
- Pas je e-mailhandtekening aan
- Vergeet remarketing niet
- Behoud klanten door middel van nazorg
Heb je hulp nodig? Je weet ons kantoor in Leek te vinden. De koffie staat voor je klaar.