De combinatie van online en offline marketing biedt tal van reclame-mogelijkheden
Offline marketing is ouderwets en niet meetbaar, offline is niet meer relevant, alles speelt zich online af. Zomaar wat uitingen die je vaak hoort over offline marketing. Maar niets is minder waar. Ondanks de grote groei aan online campagnes zijn offline marketingcampagnes juist terug van nooit weggeweest. Ze worden nu alleen effectiever ingezet in combinatie met online campagnes en vallen daardoor juist op tussen het overweldigende online aanbod.
“Adverteren in de krant? Dat is toch niet meer van deze tijd?” Offline marketing klinkt voor veel mensen ouderwets en daardoor onnodig. Wij zijn ervan overtuigd dat juist de combinatie goed is.
Veel bedrijven zijn geneigd om zich vooral op online marketing te focussen, terwijl de inzet van offline marketing juist effectief en onderscheidend kan zijn. Tegenwoordig is het online veel moeilijker om op te vallen. Met de juiste offline marketingcampagnes (in combinatie met online marketing) kun je een merk op bijzondere wijze onder de aandacht brengen en een blijvende indruk achterlaten bij je doelgroep. Daarmee verhoog je de herkenbaarheid van je merk.
Offline marketing
Bij offline marketing hebben we het over adverteren in kranten, op billboards, beurzen, relatiegeschenken, evenementen of een handgeschreven kaart. Vooral als je een lokale doelgroep hebt is offline marketing zeker interessant. Adverteer in de lokale krant, nodig je klanten uit met een kaartje voor jouw event of plaats een advertentie in bijvoorbeeld een bushokje.
Als je moet wachten op de bus, kijk je toch even naar die levensgrote advertentie naast je. Als je dan in de bus zit te scrollen over je tijdlijn en je komt diezelfde advertentie weer tegen ga je deze zeker onthouden. De kracht van herhaling!
Online marketing
Als je een advertentie in een krant plaatst, weet je nooit hoe vaak het exact bekeken wordt. Je weet misschien dat het krantje bij duizenden mensen in de brievenbus belandt, maar je weet niet wie ook daadwerkelijk de krant openslaat.
Als je een advertentie in Google plaatst, kun je zien hoe vaak erop geklikt is, hoelang de bezoeker vervolgens op jouw website blijft en welke pagina’s er bekeken worden. Zo kun je de websitebezoeker volgen en hier kun je dan vervolgens op inspelen. Ook kun je targeten op jouw doelgroep. Dit betekent dat je in kunt stellen dat je bijvoorbeeld in Facebook alleen mensen wilt bereiken die in jouw omgeving wonen of die interesse hebben in jouw productgroep.
De kracht van de combinatie
Wij geloven dat juist de combinatie van offline en online marketing erg sterk is. Als jouw naam op verschillende manieren en op diverse kanalen voorbij komt, versterkt dit je boodschap enorm. Heb je meerdere doelgroepen? Dan bereik je met offline marketing andere mensen dan met online marketing! Zo versterken offline en online marketing elkaar en dragen ze samen bij aan jouw doelen.