Blue Monday marketing

16-1-2023

Blue Monday, de meest deprimerende dag van het jaar. Een mooie inhaker voor jouw marketing. 

Draai het om
Ga niet bij de pakken neerzitten. Vecht terug. Met titels als ‘Beat Blue Monday!’ en ‘Happy Monday!’ Sommige ondernemers geloven zelfs dat het de vrolijkste dag van het jaar kan worden. Het is natuurlijk maar net hoe jij inspeelt op deze dag. Maar dat we deze dag samen kunnen verslaan is zeker!


Zorg voor een glimlach

Komt de kleur blauw terug in bijvoorbeeld jouw huisstijl of product? Gebruik deze kleur als insteek voor je inhaker. Hier komen kledingwinkels al snel goed mee weg met spijkerbroeken. ‘’Less monday, More denim". Op social media komen er veel ‘blauwe’ posts voorbij die op deze manier een glimlach op je gezicht toveren.


Het goede nieuws

Wil je niet in de Blue Monday chaos verdrinken? Focus op de dinsdag! '’Blue Monday? Happy Tuesday!’’. De meest deprimerende dag is achter de rug en vanaf nu alleen nog maar een stijgende lijn voor jouw lezer. Breng jij ook liever het goede nieuws?


Gebruik het als excuus

Ja, het is een deprimerende dag. En ja, het is koud en donker buiten. Maar het is oke, je mag je wel eens neergeslagen voelen. Goed excuus om een heerlijke reep chocolade in je eentje op te eten, een pizza te bestellen of kleren te kopen die je eigenlijk niet nodig hebt.

Het komt goed.. het is even doorbijten, maar je overleeft het wel.


 


Deel dit bericht

Om deze functie te kunnen gebruiken moet u de cookieinstellingen wijzigen

Meer