Bepaal je de startdatum van jouw Black Friday-deal
Bepaal je de startdatum van jouw Black Friday-deals.
Met nog twee maanden te gaan heb jij voldoende tijd om te bedenken welke producten jij gaat afprijzen. En misschien nog wel belangrijker: vanaf welk moment je dat gaat doen.
Het beste moment om jouw deals in de (online) etalage te zetten is niet op Black Friday zelf. Maar wanneer dan wel?
Black Friday is een op zichzelf staande feestdag geworden. Een waar koopjesfestijn. Deze dag is voor veel Nederlanders hét moment om die nieuwe laptop, bank, telefoon of paar schoenen met hoge korting aan te schaffen.
Steeds vaker worden de deals al eerder bekendgemaakt, zodat je precies weet wat je tijdens Black Friday betaalt voor een bepaald product. En sommige retailers kiezen er zelfs voor om er een hele Black Friday-week te maken.
Wacht jij netjes af tot het Black Friday is en zet je om 00:00 je deals live? De potentiële koper heeft dan één dag de tijd om te shoppen. Balen als de koper ook nog eens precies die dag moet werken..
Of bied jij je deals eerder aan? Zo weet de potentiële koper waar het gewenste product tegen de beste prijs wordt aangeboden. Voor de koper draait het immers vooral om de beste prijs. Zeker als een product bij verschillende retailers aangeboden wordt. Denk aan een tv, smartphone of tablet.
- De koopintentie is in de oriëntatiefase al erg hoog. Door jouw deals eerder te publiceren, bereik je een grotere groep potentiële kopers.
- In het weekend van Black Friday zijn de advertentiekosten het hoogst. Het loont dus om eerder te starten met de promotie van jouw deals.
- In de oriëntatiefase kijken en vergelijken potentiële kopers op verschillende websites. Begin dus vroeg met het aankondigen van jouw acties. Zodra je je deals hebt gepubliceerd, kun je organische socialmediaberichten en betaalde campagnes inzetten om de deals onder de aandacht te brengen.